Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Заняткі

  Занятие по образовательной области "Музыкальное искусство"

для детей старшей группы

Тема«Музыкальные краски весны»

Цель: Развитие умений и навыков музицирования у детей старшего дошкольного возраста, используя ритмические и двигательные упражнения, песни, игры.

Задачи: формировать творческие способности, коммуникативные навыки; развивать умения исполнять ритмический рисунок жестами и при помощи шумовых и музыкальных инструментов; развивать слуховое внимание, чувство ритма, навыки совместного выполнения заданий; воспитывать эмоциональную отзывчивость на красоту весенней природы через музыку, доброжелательное отношение к сверстникам.

Оборудование: макеты следов, кисточки и палитра, мультимедийная установка, презентация по временам года, шумовые и музыкальные инструменты, аудиозапись щебетанья птиц и стука дятла, фортепиано, музыкальный центр.

Ход занятия

(Дети под музыку входят в зал, и садятся на стульчики)

М. р. – Ребята, сегодня у нас необычный день. Когда я утром пришла в музыкальный зал, то заметила, что здесь кто-то был: во-первых, на полу я нашла вот эти следы (показываю макет следов), во-вторых, на столе с музыкальными инструментами я вижу лишние предметы. Посмотрите внимательно и скажите, какие из них лишние? (на столе лежат кисточка и палитра) (дети отвечают).

М. р. – Верно, ребята, я с вами согласна, что палитра и кисточка среди музыкальных инструментов лишние. А как вы думаете, кто мог оставить здесь эти предметы? (ответ детей)

М. р. – Я тоже так думаю, что кисточку и палитру здесь забыл художник. Но что же он здесь делал? (ответ детей)

М. р. – Да, наверно, художник здесь рисовал картины, и какую — то картину не успел дорисовать. Интересно какую? Посмотрите на экран, может быть там вы найдёте ответ. (на слайде картины всех времён года раскрашены, а весенняя картина не раскрашенная)

М. р. – Кто догадался, какую картину не успел дорисовать художник? (ответ детей). Правильно, это картина о весне. Ребята, как вы думаете, мы с вами можем сделать сюрприз художнику (ответы детей).

М. р. – А как мы с вами можем раскрасить весеннюю картину, если у нас нет ни красок, ни кисточек? (ответ детей).

М. р. – Вы согласны помочь ему? Я предлагаю раскрашивать её музыкальными звуками, и споём приветственную песенку «Здравствуйте»

Песенка «Здравствуйте»

М. р. – Ну вот, смотрите, что у нас получилось: солнышко улыбается и весело танцует на небе, но только кругом тишина.

Кругом тишина, тишина, тишина.

Вдруг звонким стуком сменилась она.  (стук дятла в записи)

Смотрите на дереве дятел сидит

И клювом своим телеграмму стучит

М. р. – Ребята, дятел рассылает всем весеннюю телеграмму в виде ритмического рисунка из звуков. Посмотрите внимательно на экран, там изображен ритм. Давайте короткие звуки будем хлопать в ладоши, а длинные шлёпать по коленям. Готовы? Начали.

Упражнение с жестами и хлопками

В. Суслов «Весенняя телеграмма»

Дятел сел на толстый сук туки — туки ТУК, туки- туки ТУК!

Всем друзьям своим на юг      ТУК! ТУК! ТУК! ТУК!

Телеграммы срочно шлет        туки — туки ТУК, туки- туки ТУК!

Что весна уже идет                  ТУК! ТУК! ТУК! ТУК!

Что растаял снег вокруг          туки — туки ТУК, туки- туки ТУК!

Что подснежники цветут        туки — туки ТУК, туки- туки ТУК!

Дятел зиму зимовал,                ТУК! ТУК! ТУК! ТУК!

В жарких странах не бывал    ТУК! ТУК! ТУК! ТУК!

И понятно почему туки —      туки ТУК, туки- туки ТУК!

Скучно дятлу одному!            ТУК! ТУК! ТУК! ТУК!

М. р. – Молодцы! Все старались выполнить верно ритмический рисунок. Телеграмма быстро долетела до птиц и их собралась целая стая, но почему же они молчат? (ответ детей). Ребята, чтобы птички запели разными голосами, надо взять шумовые и музыкальные инструменты и исполнить «Птичью фантазию», используя разный ритм и динамику. Выходите, выбирайте инструменты.

Музицирование «Птичья фантазия»

К нам весна - красна придёт,

солнце людям принесёт.       ( Металлофон - глиссандо)

С юга прилетят грачи,              (Дудочка)

звонко зажурчат ручьи.          (Дудочки с низким тембром)

Воробьишки зачирикают,        (свистулька)

по тропиночкам запрыгают.    (ритмические палочки или кубики)

Дятел клювом застучит,          (деревянные ложки)

мышка в норке зашуршит.      (погремушки)

Лёд на речке затрещит,  (мнём в руках целлофановый пакет или рвём бумагу)

гром весенний загремит. (тарелки или баночки, наполненные горохом и фасолью).

С крыши - "динь!", с крыши - "дон!" - (металлофон).

капель звонкий перезвон.

Всё стучит, звенит, поёт - (все инструменты "тутти")

Это к нам весна идёт!

М. р. – Здорово! Получился настоящий птичий концерт и птички на картине тоже окрасились в разные цвета и весело защебетали (звуки щебетанья птиц в аудиозаписи).

М. р. – Ой, ребята, я слышу какой - то странный шум. Как вы думаете, чей это звук? Верно, это веселый весенний ручеёк, он приглашает нас поиграть.

Здравствуй, здравствуй, ручеёк,

Звонкий, звонкий голосок.

Ты весною зажурчал,

В гости к речке прибежал.

В круг скорее выходи, с ручейком плясать иди.

М. р. – Смотрите, ребята, в какое большое озеро превратился наш ручеёк.

Колокольчики, лежащие на полу, образуют берега нашего озера. Вода в озере всё прибывает и прибывает. Вот этот голубой платочек будет изображать ручеёк. Под весёлую музыку вы будете передавать его друг другу из рук в руки. Когда музыка закончится, тот, у кого окажется платочек выходит в круг, платочек оставляет возле себя, берёт металлофон и исполняет приёмом глиссандо волны на озере, а остальные ребята будут играть на колокольчиках, изображая переливы воды на нашем озере.

Игра — импровизация «Весёлый ручеёк и волны».

М. р. – Молодцы! С вашей помощью наша картина полностью закончена. Всё живое радуется весне. Весна приносит радость и ощущение расцветающей природы. Об этом и наша песенка.

Давайте споём её так, чтобы весна услышала, как мы любуемся ею и восхищаемся звуками весны.

Песня «Дождик весенний»

М. р. – Спасибо всем за дружное исполнение.

Подведение итогов.

М. р. – Наше занятие подошло к концу. Мы сегодня с вами открыли секрет: звучание весны передаётся не только словами и красками, но и музыкой. Наша встреча подходит к концу, я была рада провести с вами наше маленькое путешествие. До новых встреч!

(Дети под музыку выходят из зала)

Конспект составил музыкальный руководитель Змитревич А.А.

Пераказ беларускай народнай казкі “Пшанічны каласок”

Занятак па адукацыйнай вобласці «Мастацкая літаратура»

для дзяцей сярэдняй группы

Праграмныя задачы: фарміраваць уменні слухаць і ўспрымаць казку, пабуджаць пераказваць казку з дапамогай схемаў-сімвалаў, передаваць асаблівасці герояў казкі словамі, дзеяннямі, мімікай, адказваць на пытынні па зместу фальклорнага твора, выдзяляць некаторыя жанравыя асаблівасці казкі (зачын, канцоўка), узбагачаць актыўны слоўнік дзяцей словамі “індык”, “гусак”, “млын”, “цэп”, “паветка”, “дзежка” , “гультаі” і інш.; развіваць моўныя здольнасці дзяцей, увагу; выхоўваць станоўчыя адносіны да роднай мовы.

Матэрыял: дыдактычная беларускамоўная лялька Паўлінка, канверт з малюнкамі, схемамі-сімваламі да казкі “Пшанічны каласок”, шапачкі-какошнікі герояў казкі і другія атрыбуты для інсцэніроўкі казкі.

Папярэдняя работа: завучванне фізкультхвілінкі, чытанне і расказванне казкі “Пшанічны каласок”.

Ход занятка:

       Дзеці заходзяць у группу.

Выхавальнік ( В.). Дзеці, давайце падорым адзін аднаму свае ўсмешкі. Вось як добра і светла стала ў групе.

Раздаецца стук у дзверы і заходзіць лялька Паўлінка, вітаецца з дзецьмі:

Паўлінка (П.). Добры дзень, дзеці! (дзеці адказваюць).

В. –Дзеці, Паўлінка не разумее рускую мову і таму з ёй трэба размаўляць толькі па- беларуску. Згодны?

Дзеці (Д.): - Так, згодны.

П.- Паглядзіце, дзеці, што я вам прынесла. (Дастае з канверта малюнкі да казкі “Пшанічны каласок” і паказвае дзецям).

-Як вы думаеце, што за твор адлюстраваны на гэтых малюнках? ( адказы дзяцей)

-Як вы здагадаліся? ( адказы дзяцей)

-Якіх галоўных герояў казкі вы можаце назваць? ( адказы дзяцей)

-Якімі словамі пачынаецца казка “Пшанічны каласок”? ( адказы дзяцей)

- Што здарылася з курачкай ? ( адказы дзяцей)

- Да каго звярнулася за парадай і дапамогай курачка? ( адказы дзяцей)

П. А зараз я прапаную вам паспрабаваць расказаць казку. А дапамогуць вам у гэтым схемы- сімвалы да казкі, якія я вам прынесла.

Паўлінка выстаўляе схемы- сімвалы, паказвае і расказвае дзецям, што кожны сімвал абазначае.

1.Як называецца казка?

2.Хто жыў на падворку, чым займаліся?

3.Хто знайшоў каласок?

4.Якая спрэчка адбылася паміж героямі казкі?

5.Хто змалаціў каласок?

6. Якая спрэчка адбылася паміж героямі казкі?

7.Хто змалоў зярняткі на муку?

8. Якая спрэчка адбылася паміж героямі казкі?

9.Хто расчыніў цеста, калоў дровы, паліў печ і пёк булкі?

10.Чаму гусак і індык апынуліся ў хаце?

11. Якія пытанні задавала курачка героям казкі?

12. Хто частаваўся булкамі? Чаму?

Дзеці па жаданню перасказваюць казку.

П.- Малайцы, дзеці, мне вельмі спадабалася, як вы пераказвалі казку.

П. – Дзеці, як вы думаеце, што можна сказаць пра курачку? ( яна вельмі працавітая, не любіць гультайства).

В.- А цяпер пара адпачыць. Давайце з вамі выканаем фізкультхвілінку.

Фізкультхвілінка

Як толькі сонейка прачнецца,  (рукі угору)

За справы ўміг яно бярэцца!  (кругі рукамі)

Разбудзіць сонных дзетак,    (пацерці вочкі)

Сагрэе лес, палетак,    (абняць сябе за плечы)

Дасць моцы ўсім, хто хворы,  ( зрабіць рыўкі рукамі)

І падтрымае ў горы.  (паціснуць адзін аднаму рукі)

Я вельмі прашу: "Сонца,    (папляскаць у далоні

Зірні ў наша аконца!” ( працягнуць далоні да сонца, як быццам прымаючы      цяпло ад сонца)

В.- Дзеці, а яшчэ япрапаную вам адчуць сябе  ненадоўга  артыстамі, як  у сапраўдным  тэатры  і  выканаць  інсцэніроўку  поводле казкі “Пшанічны каласок”.

Ролі размяркоўваюцца, улічваючы пажаданні дзяцей. Пасля прадстаўлення наладжваецца гутарка. Дзеці разважаюць, як яны зразумелі сэнс казкі.

В. - Чым занімаліся Гусак Шыпун ды Індык Балбатун? ( спрачаліся, хто з іх важнейшы і разумнейшы).

- Што адбылося пасля таго, як курачка знайшла пшанічны каласок? ( адказы дзяцей)

-         Чым закончылася казка?( адказы дзяцей)

-         Як вы думаеце, чаму вучыць казка “Пшанічны каласок”?(адказы дзяцей)

П.- Дзеці, сёння вы ўсе малайцы, прыгожа размаўлялі на беларускай мове, расказалі і паказалі мне казку. Я спадзяюся, што вы зразумелі, што трэба жыць у згодзе, дапамагаць адзін аднаму. Тады пра  вас людзі змогуць сказаць: сапраўдны сябар. А мне пара дадому. Да пабачэння.

Выхавацель разам з децьмі развітваюцца з Паўлінкай і запрашаюць яе на наступныя заняткі.

Літаратура:

  1. Залатая скарбонка. Хрэстаматыя для дашкольнікаў: дапам.для педагогаў устаноў дашк.адукацыі з беларус. І рус.мовамі навучання.- Мінск:Аверсэв,2018.
  2. Учебная программа дошкольного образования.- Минск: Нац.ин-т образования, 2019.

 Канспект заняткаў склаў выхавальнік дашкольнай адукацыі

                              вышэйшай катэгорыі Беспалая Вера Васільеўна

Конспект игры-занятия  в первой младшей группе 

на тему «Мыльные пузыри»

Программные задачи: развивать познавательно- исследовательскую деятельность детей, дать  представление о том, что воздух находится в предметах (резиновые игрушки), познакомить детей с тем, что при попадании воздуха в каплю мыльной воды образуется пузырь, проверить это с помощью опыта, продолжать формировать представление о том, что вода может менять цвет, воспитывать у детей чувство  взаимопомощи.

Оборудование: емкости для воды (тазик, резиновые игрушки, стаканчики, ложечки, трубочки для коктейля, мыльный раствор, палочки с колечками на конце, краситель (свекольный сок).

Ход занятия:

Встанем рядышком, по кругу,                                                                                           Скажем: «Здравствуйте!» друг другу                                                                                       Нам здороваться не лень:                                                                                                    Всем гостям «Добрый день!»;                                                                                                    Если каждый улыбнется-                                                                                                            Утро доброе начнется.                                                                                                              С каждым новым, новым днем                                                                                              Мы растем, растем,                                                                                                          Выше, выше тянемся                                                                                                  Малышами не останемся.    

(Раздается стук в дверь).

Воспитатель: Ой, ребята, кто- то к нам пришел. Интересно, кто это? Да это же Маша. Здравствуй, Маша. А почему ты такая грустная? (подносит куклу к уху). Ребята, Маша шла к вам в гости и несла много пузырей, но они все улетели и лопнули.

Воспитатель: Не расстраивайся, Маша, мы поможем тебе. Мы с ребятами отправимся в путешествие и найдем пузыри.

(Звучит музыка, дети идут по групповой комнате. Подходят к столу, на котором стоит таз с водой, резиновые игрушки). Маша говорит, что дети могут поиграть в игру «Бульбочки». Дети топят в воду  резиновые игрушки, сжимая их, при этом пузырьки воздуха поднимаются вверх.

Воспитатель: Откуда взялись пузырьки и куда исчезли? Это из игрушек выходит воздух. Он легкий, поднимается через водичку вверх и поэтому получаются маленькие пузырьки. А когда весь воздух выйдет, то и пузырьки тоже исчезнут.

Ребята, давайте спросим у Маши, такие пузырьки она несла или нет? (Маша шепчет воспитателю на ухо)

Воспитатель: Нет, у Маши были другие пузырьки, цветные.

Да, дети, у нас в тазу была прозрачная вода и пузырьки были поэтому прозрачные. Тогда отправляемся дальше на поиски цветных пузырей. (Звучит музыка, дети идут по групповой комнате. Подходят к столу, на котором стоят стаканчики  с водой, краситель- свекольный сок,  пластмассовые ложечки и трубочки).

Воспитатель:- Ребята, мы с вами сейчас окрасим воду, (добавляет в каждый стаканчик немного свекольного сока, дети размешивают, получается красивая вода). Но Маша спрашивает, а где же пузыри. Давайте ей покажем, где пузыри.

(Дети берут соломинки- трубочки и дуют вначале себе на ладошку. Дети почувствовали, как из соломинки выдувается воздух). А если подуть через соломинку в водичку, то тоже получатся  пузырьки. (Спрашивает у Маши, такие ли были пузырьки у нее?)

Воспитатель: Маша ответила, что её пузыри летали, а наши не летают. Тогда отправляемся дальше на поиски пузырей.

(Звучит музыка, дети идут по групповой комнате. Подходят к столу, на котором стоит миска  с водой, лежит мыло).

Воспитатель: Ребята, когда мы окрашивали воду, у меня испачкались руки, мне нужно их помыть (намыливает свои руки, показывает пену на руках, дует пузырь, обобщает, что из мыльной воды можно тоже сделать пузырь. (Спрашивает у Маши, такие ли были пузырьки у нее?)

Маша отвечает воспитателю: да, да, такие, только они еще летали.

(Звучит музыка, дети идут по групповой комнате. Подходят к столу, на котором стоит поднос с емкостями для выдувания пузырей).

Воспитатель:   А теперь, прошу, берите                                                                                 Вы флаконы поскорей.                                                                                               Поиграем: кто же больше                                                                                           Напускает пузырей!

(Играет веселая музыка, дети пускают мыльные пузыри)

- Выдуваем пузыри                                                                                                               Вот такие- посмотри!                                                                                                             Все они воздушные                                                                                                                  И очень непослушные!                                                                                                          Как бы нам их поймать                                                                                                         - На ладошке подержать!  (игра с мыльными пузырями)

Воспитатель и дети рассматривают пузыри и рассуждают: пузырь большой- потому что в него вдохнули больше воздуха, маленькие- значит в нем меньше воздуха.

Воспитатель дает Маше один флакончик с мыльными пузырями. Она радуется и прощается с ребятами.

 Составил воспитатель дошкольного образования

высшей категории  Шалкевич Л.И.

Занятие по образовательной  области «Ребенок и природа»

во второй младшей группе

Тема: «Печенье для Капитошки»

Программные задачи: формировать у детей представления о свойствах песка; развивать тактильные ощущения, познавательную активность, любознательность; активизировать словарный запас слов(песок сыпучий, сухой, струится); стимулировать интерес к экспериментированию; воспитывать взаимопомощь, эмпатию, аккуратность, интерес к познанию окружающего мира, используя элементы арт-терапии.

Материал и оборудование:стол, конверт с письмом, песок, лейка, поднос, домик, ширма, игрушки: Каркуша, Капитошка. Аудиозаписи: спокойной музыки, песен «Если с другом вышел в путь» (слова М. Танича,  муз. В. Шаинского), «Вместе весело шагать» (сл. М. Матусовского, муз. В. Шаинского ), по количеству детей: фартуки, влажные салфетки, формочки, совочки, воронки, бутылочки.

Ход занятия

Воспитатель. Ребята, посмотрите, сколько гостей к нам пришло. Давайте  поздороваемся с нашими гостями.  (Здравствуйте.) А теперь давайте станем в круг, возьмёмся крепко за руки и улыбнёмся друг другу.

Коммуникативная игра «Здравствуйте!»

Здравствуйте, ладошки!

(Вытягивают руки, поворачивают их  ладонями вверх.)

Хлоп-хлоп-хлоп!

Здравствуйте, ножки!

(Делают «пружинку».)

Топ-топ-топ!

Здравствуйте, щёчки!

(Гладят ладонями щёчки.)

Плюх-плюх-плюх!

(слегка похлопывают щёчки.)

Здравствуйте губки!

(качают головой вправо- влево.)

Чмок-чмо-чмок!

(Чмокают губами.)

Здравствуйте, зубки!

(Качают головой вправо-влево.)

Щёлк-щёлк-щёлк!

(Щёлкают зубами.)

Здравствуй, мой носик!

(гладят нос ладонью.)

Бип-бип-бип1(Нажимают на нос указательным пальцем.)

Воспитатель. Ребята, слышите,  к нам кто-то спешит.

«Влетает» Каркуша с конвертом.

Каркуша. Я вам письмо от Капитошки принесла: «Здравствуйте, ребята! Я собирался к вам в гости, хотел испечь печенье, но оно у меня не получилось. Теперь не знаю, что мне делать?»

Воспитатель. Ребята, вы умеете печь печенье? Из чего его можно испечь? ( Из теста, пластилина, песка.)

Раз вы всё знаете, давайте поможем нашему другу Капитошке. Отправляемся в путь.

Ножки поднимаем,

По камушкам шагаем,

Дальше пойдём

И мостик перейдём.

Звучит песня «Если с другом вышел в путь» (сл. М. Танича, муз.В. Шаинского). Дети подходят к домику, где  в окошке сидит Капитошка, здороваются с ним.

Капитошка. Здравствуйте, ребята! Я рад, что вы пришли мне помочь.

Воспитатель. Подойдите к столу, разберёмся, почему у Капитошки не получилось печенье. Но вначале повторим правила обращения с песком:

- нельзя песком обсыпаться;

- нельзя песок разбрасывать;

- нельзя песок брать в рот;

-нельзя тереть глаза, когда играем с песком.

Экспериментальная деятельность с сухим песком.

Воспитатель. Положите ладошки на песок, потрогайте его, погладьте. Какой он на ощупь? (Ответы детей.) Насыпьте песок себе на ладошку и посмотрите, из чего он состоит? (Ответы детей.) Правильно, песок состоит из маленьких песчинок. Возьмём песок в руки, Его трудно удержать в руках. Почему? (Ответы детей.) Возьмём воронки и будем насыпать в них песок.

Дети насыпают песок в воронки.

Воспитатель. Перед вами лежа формочки. При помощи их приготовим волшебное печенье.

Дети готовят печенье, воспитатель читает стихотворение:

В руки мы берём совочек,

Сыплем в формочку песочек,

Прижимай, переверни-

И печенье получи!

Воспитатель. Получилось печенье? (Нет.) Почему? (Ответы детей.) Не получилось слепить печенье, потому что песок сухой, сыпучий. Печенье не получается из сухого песка. Как вы думаете,  что можно сделать с сухим песком? (Сыпать струйкой, рисовать.) Давайте, ребята, покажем Капитошке, как можно рисовать, используя сухой песок.

Дети наполняют песком бутылочки, рисуют.

Капитошка. Какие красивые рисунки  у вас получились! Молодцы! А вот печенье из сыпучего песка у вас не получилось. Что делать?

Воспитатель. Ребята, как вы думаете, что можно сделать? (Полить песок водой.) Где мы возьмём воду? (Из крана.)

Капитошка. Можно использовать капельки дождя. Вот к нам тучка пришла, и дождик принесла.

Музыкальная физкультминутка «Тучка»

( на стихи Ю. Энтина «Злая тучка».)

Экспериментальная деятельность с мокрым песком.

Воспитатель. Тучка пришла, воды нам принесла,

Лейки в руки мы возьмём и песок мы польём.

Куда вода исчезла? Как вы думаете? (Вода впиталась в песок.)Песок был сухой, а теперь какой? (Ответы детей.) Песок был светлый, а теперь он какой? (Ответы детей.) Если полить песок водой. Он станет мокрым и тёмным. Теперь давайте попробуем из мокрого песка приготовить печенье.

В руки мы берём совочек,

Кладём в формочку песочек,

Прижимай, переверни-

И печенье получи!

Снимите формочку, что получилось? (Печенье.) Почему получилось слепить

печенье? (Ответы детей.) Печенье получилось, потому что мокрый песок лепится.

Дети вытирают руки влажными салфетками, воспитатель подаёт поднос с печеньем Капитошке.

Капитошка. Спасибо, ребята, вы меня выручили.

Воспитатель. До свидания, Капитошка, нам пора возвращаться домой. До скорой встречи!

Под песню « Вместе весело шагать» (сл. М. Матусовского, муз.В. Шаинского) дети возвращаются в группу.

«Влетает» Каркуша.

Каркуша. Кар-кар! Вы уже вернулись? Где бывали? Что видали? Кому помогали? (Ответы детей.) Молодцы!

 Составил воспитатель дошкольного образования 

                                              первой категории  Фунт Е.В.

Конспект занятия по образовательной области «Ребенок и природа»

 в старшей группе

Тема: «Космическое путешествие»

Программные задачи: формировать элементарные представления о космосе, космическом пространстве, Солнечной системе, о вращении Земли вокруг своей оси и вокруг Солнца, обогащать словарный запас (звезды, планеты, скафандр, метеориты, кометы), развивать интерес к исследовательской деятельности, наблюдательность, внимание, воспитывать умение общаться в процессе работы, доброжелательно относиться к товарищам.

Ход занятия

Воспитатель: Ребята, угадайте, кто это? (показывает изображение звездочёта) (Ответы детей).

Воспитатель: С древних времен у человека, когда он смотрел на небо, возникало много вопросов о звездах, и, конечно, человек мечтал полететь в космос. А как называются люди, которые летают в космос?

Дети: Космонавты.

Воспитатель: На чем летают в космос? ( ответы детей)

(Воспитатель показывает изображение космонавта и ракеты)

Воспитатель: - В какой специальной одежде летают в космос? (в скафандрах)                         -А почему именно в скафандре нужно лететь в космос? (ответы детей)  

Воспитатель: Да, правильно. В космос космонавт летит в скафандре, который защищает человека от холода, жары, в них подаётся воздух, которым человек может дышать.

Воспитатель:  Давайте мы сегодня тоже станем космонавтами и отправимся в космическое путешествие. Для этого я предлагаю вам одеть шлемы от скафандров и проверить, кто самый быстрый.

Подвижная игра «Быстрые ракеты»     

  Ждут нас быстрые ракеты,

  Для полетов на планеты,

  На какую захотим,

  На такую полетим,

  Но в игре один секрет,-

  Опоздавшим места нет!  

(на полу раскладываются обручи- «планеты». Во время чтения стихотворения дети «запрыгивают» на любую планету и «выпрыгивают» из неё. После слов «опоздавшим места нет» дети торопятся занять место на планете. На одной планете может поселиться только  2 космонавта. Игра повторяется, убирается 1 обруч. В конце определяются 2 самых быстрых космонавта).

Воспитатель: Теперь я приглашаю вас в космическое путешествие. Для этого необходимо занять места в ракете (дети садятся на стульчики). Внимание! Внимание! Начинаем обратный отсчёт: 10,9,..1, 0. Звучит музыка «Bluesystems»

Воспитатель: Мы улетаем всё дальше от планеты Земля. Она становится всё меньше и меньше в наших окошках- иллюминаторах. На что похожа Земля?  ( на шар, цветной, яркий).

Внимание! Мы видим Солнечную систему. Ближе всего к Солнцу планета Меркурий. Как вы думаете, можно ли выйти погулять на Меркурий? Почему? (Нет, планета расположена близко к Солнцу, там очень жарко, t ~ 400 градусов).

Воспитатель: Мы летим дальше. Вторая планета от Солнца Венера. Там дуют сильные ветры, сверкают молнии, воздух очень опасный для человека. Мы не готовы спуститься на эту красивую планету. Наше путешествие продолжается. И сейчас мы пролетаем над родной, прекрасной планетой. Это планета Земля. Как вы думаете, почему на Земле нам хорошо жить?  - ответы детей (Земля получает от Солнца столько тепла и энергии, сколько необходимо для жизни). Наш космический корабль приближается  к следующей планете Солнечной системы. Это Марс. На планете пустыни, песок, камни, мало кислорода. Может ли человек жить на Марсе? Человек изучает эту планету с помощью роботов. И вот мы видим следующую планету- Юпитер. Она очень большая, состоит из газов, на ней нет твердого грунта, и жизни на планете нет.

Воспитатель: Мы с вами в космосе, там невесомость, мы становимся легкими, как пушинки, наши движения медленные и плавные. Давайте выйдем в открытый космос, посмотрим, что в нем есть необычного. (Дети выходят из «ракет», имитируя невесомость и   рассматривают изображения Солнца, летающих тарелок, космических ракет, звезд, комет, метеоритов, астероидов).

Воспитатель: А теперь вернемся в ракету и продолжим путешествие.

Вот планета Сатурн

Красивая планета

Желто- оранжевого цвета

И кольцами камней и льда

Окружена она всегда.                                                                                                        Может ли жить человек среди льда и камней?    (ответы детей)  

Воспитатель:  А эта планета Уран. Сорокалетие длится там день и сорокалетие ночь.

- Планета    Нептун от Земли далеко

  Увидеть её в телескоп нелегко

  От Солнца по счёту планета восьмая

  Царит на ней вечно зима ледяная.

( можно у детей спросить, какие планеты не названы в Солнечной системе)

Воспитатель:  Несется в пространстве далекий Плутон

                          Он Солнца лучами едва освещен

Воспитатель:  Как вы думаете на планетах Сатурн, Уран, Нептун тепло или холодно? (Очень холодно, так как они находятся далеко от Солнца).

Воспитатель:  На наш космический корабль поступил сигнал опасности – к нам приближается космическое тело. Что ещё есть в космосе, кроме звёзд и планет? (метеориты, кометы…) Почему человек не может долго находится в космическом пространстве? ( нужны: воздух, кислород, тепло, солнечный свет). Нам пора возвращаться на Землю.

- Продолжим наше космическое исследование на Земле! (Ракета приземлилась, дети сняли скафандры и превратились в дошколят). 

Воспитатель:  Мы побывали в космосе, скажите, кто скажет, что составляют все планеты вместе с их орбитами? (солнечную систему). Какие планеты расположены в Солнечной системе? (ответы детей)

Воспитатель:  Все планеты вращаются вокруг Солнца. И то время, за какое Земля пролетает полный круг вокруг Солнца люди называют одним годом. Сколько вам сейчас лет (5-6), значит столько раз вы вместе с Землей повернулись вокруг Солнца.

 Все планеты вращаются не только вокруг Солнца, но и кружатся сами вокруг своей оси, поэтому меняются день и ночь. Чтобы лучше понять, как это происходит, давайте пройдем в лабораторию и проведем опыт.

 Опыт с настольной лампой и глобусом.

Воспитатель:   Земля движется вокруг Солнца, которое освещает только часть планеты.. Вращаясь вокруг своей оси, Земля подставляет Солнцу то одну, то другую стороны. На освещенной половине земного шара- день, на неосвещенной- ночь. И по мере вращения Земли вокруг своей оси день сменяется ночью.

А сейчас поиграем в подвижную игру «День- ночь»            

Итог занятия: что нового, интересного вы узнали сегодня? Почему бывает день и ночь?

Релаксация: дружно за руки возьмемся и друг другу улыбнемся.

    Конспект составил воспитатель дошкольного образования

 высшей категории Беспалая Вера Васильевна  


Конспект занятия по образовательным областям « элементарные математические представления» и «ребёнок и природа» во второй младшей группе

Тема: «Осень в гости к нам пришла и подарки принесла»

Программные задачи: учить определять количество предметов «один», много», «ни одного» и выражать результаты определения в речи, уточнить понятия «тяжёлый», «лёгкий», учить объединять одинаковые предметы по цвету в предметные множества по словесному заданию. Продолжать учить различать предметы по величине: большой, маленький; употреблять эти слова в речи, продолжать учить определять предмет на ощупь. Закреплять знание времени года – осень. Развивать мышление, внимание, память, речь, воспитывать интерес и бережное отношение к природе.

Ход занятия.

Организационный момент (дети находятся в раздевальной комнате, в группе на полу разложены листочки красного и желтого цвета). Дети входят в группу. Встают полукругом.

Пришла без красок и без кисти

И перекрасила все листья.(Осень).

Воспитатель: Сегодня в гости Осень к нам пришла . И разноцветные листочки принесла. Давайте послушаем как они шуршат, (педагог шуршит листочками).

Воспитатель.: Что делаю листочки? Дети: Шуршат, шелестят.

Основная часть. Восп.: Посмотрите, какие красивые листочки Осень нам принесла. Вам нравятся листочки? Какого они цвета?

Дети: Да, нравятся. Они красные и желтые.

Восп.: Осень хочет попросить вас собрать букет из листьев, но собирать нужно правильно: Мальчики собирают желтые листочки(педагог показывает), а девочки – красные(показать).Рома, какие будешь собирать листочки, если ты мальчик? Маша, какие ты будешь собирать листочки, если ты девочка?Дети собирают листочки. Звучит музыка.

После выполнения задания педагог от имени Осени проверяет правильность выполнения задания.

Восп.: Сколько листочков мы с вами собрали? Дети: Много.

Восп.: Давайте соберем листочки в букет, (дети соединяют все листочки в букет). Сколько букетов?Дети: Один

Восп.: Молодцы, правильно.Дети садятся на стульчики после выполнения задания.

Восп.: А еще Осень нам принесла чудесный мешочек(показывает мешочек). Послушайте, что он говорит: «Я мешочек – не простой, я мешок – с секретом. Как узнаешь, что во мне – расскажи об этом»

Игра «Чудесный мешочек»

Восп.: Хотите узнать, что там лежит?Дети: Да, хотим

Восп.: Что там лежит нам помогут узнать наши помощники – руки.

Дети по очереди выходят, достают на ощупь овощи. Узнают их и называют, кладут их на тарелку, стоящую на столе.

Восп.: Как это можно назвать одним словом?Дети: Овощи

Восп.: Сколько овощей на тарелке?Дети: Много

Восп.: Все овощи помещаются на тарелку?Дети: Нет

Восп.: А почему все овощи не помещаются на тарелку? Какая тарелка      по размеру: большая или маленькая.Дети: Маленькая

Восп.: На какую тарелку нужно положить все овощи, чтобы они поместились?Дети: На большую

Один из детей выходит и перекладывает все овощи на большую тарелку.

Восп.: Сколько овощей в большой тарелке?Дети: Много

Восп.: А в маленькой тарелке?Дети: Ни одного.

Восп.: Правильно. А теперь Осень предлагает нам разложить овощи по тарелкам. (на столе 2 тарелки с нарисованным контуром формы предмета) На красную- положим все круглые, а на желтую – все длинные, вытянутые.

Дети выходят, называют овощ, который они выбрали, кладут на нужную тарелку.

Физкультминутка.

Мы листики осенние на ветках мы сидим (руки вверх качаем руками).

Дунул ветер, полетели. Мы летели, мы летели (руки в стороны, бег по кругу)

И на землю тихо сели  (присели)

Ветер снова набежал и листочки все поднял (покачивания рук над головой)

Закружились, полетели и на землю тихо сели ( сели на места).

В: Листики падают на дорожку, на траву, на крышу. А что будет, если листик упадет в лужу, пруд, речку?Как вы думаете, утонет или нет?

Эксперимент (таз с водой)

Представьте – это лужица. Опускаем листики. Что происходит? Почему листики не тонут?Дети: Они легкие

В: Как листик плывет ?Дети: Как кораблик

В: сколько разноцветных  листиков на воде? Дети: Много.

Игровое упражнение на дыхание

Давайте сделаем «слабый ветерок» – нежно подуем – пусть листик плывет

А теперь сильный ветер – шторм, буря(Дети дуют, воспитатель читает)

Как по луже студеной, плыл кораблик золоченый!

Если на деревьях листья пожелтели

Если в край далекий птицы улетели,

Если небо хмурое, если дождик льется,

Это время года осенью зовется.Восп.: Молодцы. Осени понравилось,  как вы выполняли задания. Сегодня на занятии мы собирали листочки желтого и красного цвета. Определяли овощи на ощупь. Раскладывали овощи по нужным тарелкам.  Осенью люди собирают урожай овощей в огородах.

 Сегодня Осень приготовила вам угощение (угощение морковкой).Дети принимают угощение, благодарят Осень.  

    Конспект составил воспитатель дошкольного образования

 первой  категории Тарасава Елена Михайловна 

“ЧАРОЎНЫ СУНДУЧОК”

Заняткі па развіццю беларускага маўлення ў 2 малодшай групе

Задачы: далучаць дзяцей да беларускай традыцыйнай культуры праз беларускую мову і беларускія гульні, удакладніць веды  дзяцей пра  беларускія народныя казкі, загадкі; вучыць выкарыстоўваць у актыўнай мове беларускія вершы, загадкі, песні; вучыць слухаць выхавальніка і сваіх равеснікаў, адказваць на пытанні; развіваць беларускае маўленне; выхоуваць ў дзяцей пачуцце патрыятызму і нацыянальнай годнасці.

Матэрыял: макет хаткі,цацкі ката і мышкі,сундудок у беларускім стыле

ХОД ЗАНЯТКАЎ

В. – Добры дзень, дарагія госцейкі!

        Сення наша хата гасцямі багата.

        Шчыра ўсіх вітаю

        І здароўя усім жадаю

-         Не стойце, дзеткі, ля дзвярэй

         Вы праходзьце весялей!

В.-Дзеці, скажыце, калі ласка, на якой мове я вас прывітала і запрасіла у нашу музычную залу.

Дз. -На беларускай мове.

-А як называецца краіна, у якой мы жывем? /адказы дзяцей/

В.-Так, мы жывем у Беларусі і мы беларусы. Хлопчыкі- беларусы, а дзяўчынкі- беларусачкі.

        Чуб ільняны, светла русы

        Сам я родам …. Адкуль ? / адказы дзяцей/

Дзяўчынка:- Я дзяўчынка-беларуска

                       З васільковымі вачамі

                       Хоць малая- але знаю

                       Беларусь мая Радзіма.(П.Панчанка)

Хлопчык:- Беларусам я радзіўся

                  Беларусам буду жыць

                 Беларускую зямельку

                  Буду шчыра я любіць. (Алесь Мілюць)

В.-Мае дзяўчынкі- беларусачкі і хлопчыкі- беларусы, я рада ўсіх вас бачыць. Скажыце, а хто сёння вас прывеў ў дзіцячы садок? /адказы дзяцей/

Хлопчык:- Нас усіх у сад дзіцячы

                  Водзяць мамы. Мы не плачам

                 Я дык нават вельмі рад,

                  Што іду ў дзіцячы сад. (Канстанцыя Буйло)

В.- А як вам жывецца ў дзіцячым садку ?

         /вось так! – дзеці паказваюць вялікі палец, падняты уверх/

        А як вы у дзіцячым садку тупаеце ножкамі?

        / вось так ! –паказваюць/

    А як вы пляскаеце ў далоні?/

        / вось так – паказваюць/  

    А як вы танцуеце?

        / вось так – паказваюць/ 

В.- А можа хто-небудзь з вас раскажа верш на беларускай мове ? Калі ласка.

Дзеці: - Дзе ты быў? Скажы, Алесь,

-         Па грыбы хадзіў у лес

-         Што ж ты не набраў грыбоў-

Маслякоў, баравікоў?

Памаўчаў Алесь з хвілінку:

Я ваверкам іх пакінуў.(П.Прануза)

-Мышка, мышка, дзе была?

-У пана караля!

-Што рабіла?

-Лыжкі мыла!

-Што за гэта далі?

-Кавалак сала.

-Дзе паклала?

-Пад лаўкай.

-Чым накрыла?

-Халяўкай.

-Дзе дзела?

-Кошка з’ела! ( з народнага)

В.-Малайцы,дзеці! А ці любіце вы падарожнічаць ? /адказы дзяцей/

     Сення мы з вамі адправімся ў падарожжа і успомнім беларускія казкі, гульні, вершы.Адкажыце, на чым можна падарожнічаць? /адказы дзяцей/

-А мы з вамі пойдзем пешшу. А каб весялей нам было ісці, будзем прыгаворваць

     Сцежачка крывенькая

     Ножанькі маленькія.

     Сцежачка ішла, ішла, ішла

     І куды нас прывяла?     /адказы дзяцей/

/хатка, а ў хатцы кот схаваўся/

В.- Вось і хатка. Хто ў ёй жыве? Каб даведацца, вы павінны адгадаць загадку:

       Маленькія лапкі

        На ножках царапкі,

        Ціхенька ступае,

        Мышак выглядае. /адказы дзяцей/

В.-Так, тут жыве кот. Давайце павітаемся з катом. /вітаюцца/

     Людзі  з даўніх часоў складалі пра ката шмат калыханак, забаўлянак, гульняў, вершаў. Давайце і мы раскажам пра ката.

Дзеці: - Вось які Мурлыка:

         Два вусы вялікіх

         Цэлы дзень, як мячык

         Па кватэры скача.

         Хвосцік, як мяцелка

         Кіпці, як іголка. ( з народнага)

-     Плача коця на кухні

    Ад слез вочы папухлі

   -Што з табою, мой каток

    Забалеў мо жываток?

-   Мяў-, сказаў варкоцік

    Не баліць жывоцік

    У мяне душа баліць

   Як цяпер на свеце жыць.

   Як мне жыць у хаце

   Калі хлусіць Каця

   Смятану злізала

   На мяне сказала. (Васіль Вітка)

-         Коцік-варкоцік

Лег на жывоцік

Лапкі пад вушкі

Не трэба падушкі.(Ніна Галіноўская)

В.- А вось яшчэ загадка. Маленькі шарык пад лаўкай шарыць,                                           Збірае крошкі, баіцца кошкі (мышка) /знаходзяць у хатцы мышку/

-         Але гэта мышка не баіцца кошкі. Яны сябруюць. Хто з вас, дзеці, раскажа пра мудрую кошку і добрую мышку.

Дзеці:- Бегла мышка па дарожцы

             Падарунак несла кошцы,

             Не смятану, не аладкі

             А пшанічныя зярняткі.

             Кошка есці іх не ўмела,

             Мышку з’есці захацела

             А пасля паразважала,

             З мышкай той пасябравала.

             Пра ўчынак мудрай кошкі

             Хай падумаюць хоць трошкі

             І дарослыя і дзеці

             Перад тым, як штосьці з’есці. (Леанід Дранько-Майсюк)

В.- Коцік, мышка, вам спадабаліся вершы ?

- А цяпер можа пагуляем у гульню “Шэры кот” ( 2 разы)

-Скажам кату дзякуй за гульню і развітаемся з ім “Да пабачэння”

- Ну што, пайшлі далей (ідзём па дарожцы і гаворым словы)

     Сцежачка крывенькая….

-Дзеці, паглядзіце, што за цуд, сундук з’явіўся тут.

(Дзеці падыходзяць да стала, на якім стаіць чароўны сундучок, упрыгожаны беларускім арнаментам)

В.- Мы з вамі апынуліся ў чарадзейнай краіне.Давайце разам з вамі папросім, каб чароўны сундучок адчыніўся /прагаворгаюць чароўныя словы/

В. (дастае і паказвае герояў казак, пытаецца ў дзяцей, з якой казкі гэтыя героі):

 -курачка і яечка  - “Курачка раба”

-калабок і ліса  - “Калабок”

-рэпка і дзед  - “Рэпка”

-тры мядзведзі – “Тры мядзведзі”

В.- Бачу, што добра ведаеце вы казкі. Але нам пара рухацца далей:

         Сцежачка крывенькая

         Ножанькі маленькія

         Сцежачка ішла, ішла

         І дамоў нас прывяла.

В.-Вось і прыйшлі мы дамоў. Скажыце, калі ласка, ці спадабалася вам наша падарожжа ? Чым ? Што было больш цікавым ?(адказы дзяцей)

Канспект заняткаў склаў выхавальнік вышэйшай катэгорыі

 Сурмач Людміла Антонаўна

 У ГОСЦІ ДА БАБУЛІ

 Заняткі па развіццю беларускага маўлення ў старэйшай групе

 Задачы: замацаваць у маўленні дзяцей словы- Беларусь, беларус, беларусачка; вучыць правільна і паслядоўна адказваць на пытанні, заахвочваць самастойныя выказванні дзяцей; далучаць дзяцей да культуры беларускага народа, паглыбляць пачуццё павагі і прывязанасці да роднага краю, да духоўных каштоўнасцей яго народа; удакладніць назвы вырабаў з гліны, прапагандаваць лепшы народны вопыт выхавання праз фальклор; выхоўваць любоў і павагу да роднага краю.

 Матэрыял: лялька Васілінка, гліняныя вырабы, рэчы, створаныя сваімі рукамі.

 ХОД ЗАНЯТКАЎ

 Вых.-Дзеці, які сення ў нас дзень?(адказы дзяцей)

Вых.-Так, сёння ў нас беларускамоўны дзень і мы будзем размаўляць на нашай роднай, прыгожай беларускай мове. Да нас прыйшла дзяўчынка Васілінка. Давайце прывітаемся з дзяўчынкай.

Васілінка – Прывітанне, дзеці !

Вых.-Дзеці, Васілінка цікавіцца, як называецца краіна, у якой мы жывём ? (адказы дзяцей)

Вых.-Так, Беларусь – наша Радзіма, наша родная краіна. Які галоўны горад нашай краіны ?

(адказы дзяцей)

Вых.- А як называюцца людзі, якія жывуць у Беларусі?(адказы дзяцей)

Вых.-Так, беларусы. Гэта прыгожыя, светлавалосыя, з блакітнымі васільковымі вачыма людзі.

Вых.-Як называецца хлопчык, які жыве ў Беларусі?(адказы дзяцей)

Вых.-На якой мове размаўляюць беларусы?(адказы дзяцей)

Вых.-Наша Беларусь вельмі прыгожая краіна. Яе яшчэ называюць “сінявокаю”.Можа вы мне адкажаце, чаму нашу краіну так называюць?(адказы дзяцей)

Вых.- Яшчэ нашу Беларусь называюць “зялёнай”. Чаму ?(адказы дзяцей)

Вых.- Прыгожую назву мае наша Радзіма, светлае ў яе імя- Белая Русь, Беларусь. Гавораць, што такую назву яна атрымала ад мноства снегу, што выпадае зімой у нашай краіне, а яшчэ ад перавагі белага колеру ў нацыянальным аддзенні нашых землякоў, ад таго, што людзі, якія тут жывуць, светлавалосыя і светлавокія. Шмат на Беларусі гарадоў, а які галоўны горад нашай краіны?(адказы дзяцей)

Вых.- Ці ведаеце вы яшчэ якія гарады?(адказы дзяцей)

Вых.- Пра нашу Радзіму складзена многа паэм, напісана многа вершаў і песен. Зараз я прачытаю вам маленькі верш, які напісаў пра нашу Радзіму народны паэт Пятрусь Броўка:

       Змалку звалі цябе

       Мы сваёю радзімаю

       Беларусь, Беларусь,

       Як ты сэрцу любімая.

Давайце паўторым апошнія радкі.

Вых.- Дзеці, мы з вамі ведаем вершы пра нашу Радзіму. Давайце іх прачытаем.

Я дзяўчынка-беларуска

З васільковымі вачыма

Хоць малая, але знаю

Беларусь- мая Радзіма.

Словы родныя люблю я,

Вершаў ведаю багата,

Гукі мовы беларускай

Пахнуць верасам і мятай.(Л. Пранчак)

           Я – беларус, я нарадзіўся

           На гэтай казачнай зямлі,

           Дзе між лясоў і пушчаў дзікіх

           Адвеку прашчуры жылі.  

           Я – беларус і хоць сягоння

           Яшчэ малы,але скажу.

           Я родам з племя непакорных

           І прад бядой не задрыжу.(Ніл Гілевіч)

Вых.-Якія цудоўныя вершы прачыталі дзеці пра нашу краіну. Нават Васілінцы спадабалася і яна вельмі задаволена тым, што вы ведаете шмат пра сваю Радзіму. Васілінка таксама хоча расказаць пра сябе вершык:

                      Цік-так, ходзікі

                      Мне чатыры годзікі.

                      Чуб ільняны, светларусы

                      Тата з мамай- беларусы. (Леанід Пранчак)

Вых.- Вам спадабаўся гэты верш?(адказы дзяцей)

Вых. Давайце крышачку пагуляем, а то вы, напэўна, стаміліся сядзець.

      Рухомая гульня “Зайцы і воўк”

Вых.- Васілінка выказвае вам падзяку за гульню і хоча запрасіць вас у госці да сваёй бабулі, але спачатку трэба адгадаць загадкі, якія падрыхтавала дзяўчынка.

(выхавацель загадвае загадкі Васілінкі)

Вых.- Малайцы! Усе загадкі адгадалі, а цяпер разам з Васілінкай адправімся ў госці да бабулі. Я прапаную адправіцца на коніку. Коніка я выберу лічылкай, а вы ўсе сядзеце ў вазок і паедзем.

Лічылка: Кацілася торба

                З вялікага горба,

                А ў той торбе соль, паляніца

                З кім ты будзеш дзяліцца. (з народнага)

(дзеці становяцца парамі за “конікам” і падскокваючы, рухаюцца па кругу са словамі:   

                Дожджык, дожджык, не ідзі

               Мы паедзем на кані

               На кіях драўляных

               З вербаў наламаных.

               Дожджык, дожджык, не ідзі

               Мы паедзем на кані

               Едзем мы без шапак

               Не баімся крапак. ( з народнага)

Вых.- Ніхто нас не сустракае? Ой, дзеці, Васілінка нешта хоча мне сказаць. Васілінка хоча з вамі пагуляць і просіць, каб вы закрылі вочы і не падглядвалі.

Лічылка: 1,2,3,4,5- будзем бочкі закрываць,

                 1,2,3,4,5 – будзем бочкі адкрываць.

  (з’яўляецца выхавацель, пераапрануты ў бабулю)

Бабуля:-Добры дзень, мае даражэнькія ўнукі і ўнучкі.Заходзьце, калі ласка, да мяне ў хату. Хата мая незвычайная, бо тут знаходзяцца незвычайныя рэчы (дзеці падыходзяць да стала, на якім стаіць гліняны посуд). Скажыце мне, калі ласка, з якого матэрыялу зроблены гэты посуд?

   (адказы дзяцей)

Увесь гэты посуд зрабіў мой гаспадар у сваёй майстэрні. А цяпер звярніце ўвагу сюды (паказваю куфэрак). У ім таксама шмат цікавага. Зараз я вам пакажу.Усе, што вы убачыце, я зрабіла сама (дастае рэчы і паказвае- шкарпэткі, сурвэтка, каўнерык, дыван, ручнік)

Бабуля:- Ці спадабалася вам у маёй хатцы?(адказы дзяцей)

Бабуля:- Мне вельмі прыемна. А Васілінка мне нашаптала, што вы ведаеце, як называецца наша Радзіма?(адказы дзяцей)

Бабуля:- Дзеці, а чаму вы любіце сваю Беларусь?(адказы дзяцей)

Бабуля: Малайцы, дзеткі! У народзе кажуць “Дарагая тая хатка, дзе нарадзіла мяне матка”.І сапраўды, дзе маці нарадзіла, там твая і Радзіма.

Бабуля: - Васілінка сказала, што вы і вершы пра Беларусь ведаеце, а можа песню заспяваеце?

   ( дзеці спяваюць песню “Зайграй жа мне дударочку”)

Бабуля:- Якія вы малайцы! Вершы ведаеце, песні спяваеце, дзякуй вам вялікі, а зараз пэўна трэба вяртацца вам назад, каб позна не было. Да пабачэння. Я буду вас чакаць у наступны раз. Васілінка, а ты зноў палічы лічылку.

Лічылка.

Вых.- Ну, спадабалася вам у бабулі ?(адказы дзяцей)

Вых.-Час вяртацца назад. Давайце развітаемся з Васілінкай, сядзем у вазок і паедзем у садок.

Вых.- Вось мы і ў садку. Ці спадабалася вам сёння на занятках? Што вам больш за ўсе спадабалася?

 Канспект заняткаў склаў выхавальнік вышэйшай катэгорыі

Барэль Марыя Мікалаеўна

 СВАЁЙ ЗЯМЛЁЙ Я ВЕЛЬМІ ГАНАРУСЯ

 Комплексныя заняткі па развіццю беларускага маўленняі   і выяўленчай дзейнасці  ў старэйшай групе

 Задачы: фарміраваць уяўленні дзяцей аб сабе, як частцы беларускага грамадства і носьбіце яго культуры, пачуццё нацыянальнай самасвядомасці дашкольнікаў; замацаваць веды аб птушках, жывелах і раслінах роднага краю; развіваць уменне ўпрыгожваць сурвэткі беларускім арнаментам, цікавасць да беларускай  мовы, выхоўваць эстэтычныя пачуцці.

 Абсталяванне: кошык з заданнямі, лялька- беларусачка, мальберт, карціны, алоўкі, ручнікі з паперы.

 ХОД ЗАНЯТКАЎ:

В.-  (чытае верш) Зямля мая завецца Беларуссю,

                             Сваёй зямлёй я вельмі ганаруся.

                              Прырода ў маім краі прыгажосцю

                              Падзівіць самага цікаўнейшага госця.( А.Куляшоў)

-На якой мове зараз прагучаў верш ?(адказы дзяцей)

-Так, беларуская мова гэта цудоўная мова нашых бабуль, матуль. Чаму наша мова называецца беларускай? У якой краіне мы з вамі жывём ?(адказы дзяцей)

В.-Так, а калі мы нарадзіліся і жывём у Беларусі, то хто мы ? (беларусы)

Хлопчык: Беларусам я радзіўся,

                 Беларусам буду жыць,

                 Беларускую зямельку

                 Буду шчыра я любіць.( Алесь Мілюць)

В.- Прыгожую назву мае наша Радіма, светлае ў яе імя – Белая Русь, Беларусь. Гавораць, што такую назву яна атрымала ад мноства снегу, што выпадае зімой у нашай старонцы, ад перавагі белага колеру ў аддзенні насельніцтва, ад таго, што людзі, якія тут жывуць светлавокія, статныя, прыгожыя. Шмат на Беларусі розных гарадоў, весак, мястэчак. А ці ведаеце вы сталіцу нашай Беларусі ?(адказы дзяцей)

В.- А яшчэ якія гарады вы ведаеце ?(адказы дзяцей)

В.- Мы павінны любіць свой прыгожы край, сваю зямлю, лясы, жывел, птушак, кветкі. Зараз дзеці раскажуць вершы аб прыгажосці нашай краіны

1 дзіця: Залацістыя прасторы

              Незлічона ясных зор,

              Рэкі, ціхія азёры,

              Гаманлівы, шумны бор.

2 дзіця: Ты нас ласкай атуліла,

            І я ў шчасці гавару,

            Як ты сэрцу майму міла

           Дарагая Беларусь! (П. Броўка)

В.- А якія прыказкі пра родныя мясціны вы ведаеце ?(адказы дзяцей)

         ФІЗКУЛЬТХВІЛІНКА

Па падлозе я хаджу,

Ва ўсе бокі я гляджу.

Часта я згінаюся,

Спортам занімаюся.

Потым роўна пастаю,

І на ўсіх я пагляджу.

/ раздаецца стук у дзверы.прыходзіць лялька-беларусачка./

-Добры дзень, дзеці. Ці пазналі вы мяне ? Я беларусачка і вельмі люблю свой родны край. Добра ведаю жывел, птушак і расліны маёй Радзімы. Хачу праверыць ці ведаеце гэта вы. Вось я прынесла кошык, а ў ім заданні.

Заданне 1.Загадкі.

1.У лужку- лужочку выраслі сястрычкі.

   Залатое вочка- белыя раснічкі.(Рамонак)

2.Цвіту ўсё лета я, жыву звычайна ў жыце.

   Нашу хлапечае імя. Як зваць мяне, скажыце? (Васілёк)

3.Верціцца, стракоча, увесь дзень хлапоча. (Сарока)

4.Ні дравасек, ні плотнік, а першы ў лесе ён работнік. (Дзяцел)

5.Зімою чырвоныя яблыкі на дрэве вісяць. (Снягір)

6.Летам носіць ён кажух, мае свій абход пчаліны,

    Уплятае мёд за двух. І збірае ў рот масліны. (Мядзведзь)

7.Скача ён хутка і лоўка. Па лесе, па полі, як мячык.

   Імчыць, уцякае ад воўка. Спуджаны шэранькі…(Зайчык)

8.І яшчэ адна загадка. У яе ў дрэве хатка,

   Арэшкаў горка. Гаспадыня …(Ваверка)

Заданне2. Гульня “Назаві дрэва па лісточку”

Заданне 3. “Пазнай жывёл па апісанні”

-         Галодны, шэры, злы (воўк)

-         Хітрая, рыжая, пушыстая (ліса)

-         Касалапы, нязграбны, непаваротлівы (мядзведзь)

-         Рыжая, маленькая, імклівая (вавёрка)

-         Касы, даўгавухі, кароткі хвост (заяц)

-         Маленькі, шэры, калючы (вожык)

В.- Малайцы, дзеці, усё вы ведаеце і з заданнямі справіліся.

Далей выхавацель прапануе дзецям пагуляць у гульню “Гарлачык”

(Лічылкай выбіраюць дзеці пакупніка, а ўсе астатнія гарлачыкі)

    Шэры зайка вырваў траўку, палажыў яе на лаўку.

    Хто траўку возьме, той вон пойдзе.)

Пакупнік пытае: -Колькі каштуе гарлачык ?

Дзеці адказваюць:- За гарлачык гэты дай нам зусім крышку. Каб ніколі не хварэць- маннай кашы лыжку.

Ну, а зараз апошняе заданне “Упрыгожым беларускім арнаментам ручнік”

Ручнік белага колеру, а арнамент павінен быць чырвонага і чорнага колеру. Чырвонага колеру павінна быць больш, таму што ён азначае жыццё, радасць, вяселле. У старадаўнія часы людзі верылі, што чырвоны колер нібыта засцерагаў ад злых духаў і надаваў моц і дужасць рукам у працы, а чорны – гэта колер гора і смутку. ( Разглядаюць беларускі арнамент, крыжык, розныя лініі, зорачкі)

Гімнастыка для рук

На маёй руцэ пяць пальцаў,

Пяць хватальцаў, пяць дзяржальцаў.

Каб пісаць і маляваць,

Каб усё браць і каб даваць.

Іх не цяжка палічыць- 1,2,3,4,5.

Дзеці пад ціхую музыку малююць. Беларусачка глядзіць, як яны працуюць і хваліць дзяцей.

Потым дзеці дараць беларусачцы свае ручнікі і вершы.

Затым дзеці расказваюць, ці спадабаліся ім заняткі і развітваюцца з беларусачкай.

Канспект заняткаў склаў выхавальнік  першай катэгорыі

Тарасава Алена Міхайлаўна

Літаратура:

"Чароўны куфэрак”

1.Дубініна, Д.М. Культура Беларусі ў казках і паданнях: этнакультурная адукацыя дашкольнікаў/ Д.М.Дубініна.- Мінск: Зорны верасень, 2008.

2.Кукса, В.М. Колеры вясёлкі. Вучымся гаварыць па-беларуску /В.М. Кукса.- Мінск: Полымя, 1998.

3.Пралеска: У истоков образного слова. Хрестоматия: пособие для педагогов учреждений дошкольного образования: сост. А.І. Саченко, Л.А. Саченко.- Минск: Нац.ин-т образования,2011.

 “У госці да бабулі”

1.Яфімава, М.Б. Слова-краска, слова- ззянне…Дапаможнік для настаўнікаў. Мн.: НМЦэнтр, 2000.

2.Дубініна, Дз.М. Родныя вобразы ў паэтычным слове: дапаможнік для педагогаў устаноў, якія забяспечваюць атрыманне дашкольнай адукацыі у 2 ч. ч.2 /Дз.М.Дубініна- 3-е выд.- Мазыр. Белы Вецер, 2012.

3.Калачова, І.І. Ад добрага кораня- добры парастак: Этнапедагагічныя традыцыі беларусаш у выхаванні дзяцей:Дапам. Для педагогаў дашк. устаноў.—Мн.: НМЦэнтр, 1999.

 “Сваёй зямлёй я вельмі ганаруся”

1. 2.Дубініна, Дз.М. Родныя вобразы ў паэтычным слове: дапаможнік для педагогаў устаноў, якія забяспечваюць атрыманне дашкольнай адукацыі у 2 ч. ч.2 /Дз.М.Дубініна- 3-е выд.- Мазыр. Белы Вецер, 2012.

2.Дубініна,Дз.М. Мая родная старонка/ Дз.М. Дубініна, Дз.Ул.Дубінін. Мн., 2000.

3.Гаруновіч, Л.Б.Дэкаратыўная дзейнасць дашкольнікаў: Вучэб.  метад. дапам. – Мн.: Народная асвета, 1993.

4.Старжынская, Н.С. Развіццё беларускага маўлення дашкольнікаў: дапам. Для педагогаў устаноў, якія забяспечваюць атрыманне дашк. адукацыі / Н.С. Старжынская, Дз.М. Дубініна.- Мазыр: ТАА ВД “Белы Вецер”, 2008.

Раздзелы сайта